جستجو در نوشته های انتشارات گیلنا

خواب آلودگی در هنگام مطالعه -راهکار های رفع خواب آلودگی

خواب آلودگی

فهرست مطالب

خواب آلودگی در هنگام مطالعه یکی از مشکلاتی است که دانش آموزان همیشه با آن روبرو هستند .

مخصوصا در شروع فصل پاییز و فصل بهار به علت تغییرات فصلی دانش آموزان با مشکل خواب آلودگی مواجه می شوند .

خواب آلودگی یکی از عواملی است که درس خواندن دانش آموزان را با مشکل مواجه می کند .

برای رفع مشکل خواب آلودگی در هنگام مطالعه راهکارهایی وجود دارد.

گروه مشاوره انتشارات گیلنا راهکارهای رفع خواب آلودگی را در این مقاله نوشته است .

راهکار های رفع خواب آلودگی در هنگام درس خواندن

۱-در هنگام مطالعه به صورت خوابیده نباشید . بلکه مطالعه را در پشت میز انجام دهید.

۲-مکان مطالعه را جدا از اتاق خواب قرار دهید.

۳-در معرض نور مستقیم آفتاب یا سرمای شدید نباشید.

۴-حتماً صبح قبل از شروع مطالعه نیم ساعت در هوای آزاد ورزش کنید.

۵-حتما صبح قبل از شروع مطالعه صبحانه مفصل میل کنید.

۶-هنگامی که احساس خواب آلودگی کردید کتاب را کنار بگذارید و قدم بزنید .

۷-میان وعده غذایی یکی از راه های رفع خواب آلودگی می باشد.

۸-ساعت خواب منظمی داشته باشید .

۹-قبل از خواب برنامه ی فردا را آماده کنید که با انگیزه از خواب بیدار شوید.

۱۰-هیچگاه شب را به دلیل سکوت برای مطالعه انتخاب نکنید و اگر عادت به مطالعه در شب دارید به تدریج آن را ترک کنید زیرا سیستم بدن و ساعت بیولوژیکی بدن به گونه ای تنظیم شده که بدن در شب تمایل به خواب دارد . حتی اگر احساس خواب آلودگی نکنید بازدهی بالایی ندارد و در مدت زمان طولانی نتیجه بدی بر سیستم بدن دارد .

۱۱-بعد از ناهار و شام بلافاصله شروع به مطالعه نکنید زیرا خون رسانی در این زمان برای هضم غذا به معده افزایش می یابد و انتقال خون به مغز کاهش می یابد پس فرد احساس خواب آلودگی و خستگی می کند.

۱۲-در هنگام مطالعه جهت رفع خواب آلودگی فعالیت بدنی کوتاهی انجام دهید.

۱۳-توجه داشته باشید خواب زیاد هم یکی از عوامل خستگی در طول روز می باشد .

 عوامل و دلایل دیگری که باعث ایجاد خواب آلودگی در هنگام مطالعه می شوند در سایت انتشارات گیلنا و اوج یادگیری وجود دارد.

عوامل خواب آلودگی باید با کمک مشاور برطرف شود که دانش آموزان می توانند برای دریافت مشاور با شماره ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰ یا با شماره ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰ گروه مشاوره مهندس ابوالفضل شریفی ارتباط بگیرند.

7 پاسخ

    1. سلام
      بهترین روش برای استراحت در تایم مطالعه کنار گذاشتن کتاب و بستن چشم ها به مدت ۵ دقیقه می باشد که هر ۴۵ دقیقه یک بار اتفاق می افتد.

  1. سلام من صبح زود بیدار میشم ولی ساعت ۱۰ نشده دوباره باید بخوابم و کلا به هم میریزه برنامه ریزیم چی کار کنم

    1. سلام
      حتما ۸ ساعت خواب شبانه خود را کامل کنید . صبحانه فراموش نشود و قبل از شروع درس خواندن حتما به مدت ۳۰دقیقه نرمش در هوای آزاد انجام دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.